Crazy For Christmas TAG ♥

1. Vilken är din sminkfavorit för julen? Jag tycker det är fint att ha någon fin skimmrig ögonskugga, tex i färgerna silver och guld, och så röda läppar på det! Så rött läppstift och skimmrig ögonskugga.
2. Har du någon julkalender i år? Ja, självklart! Jag har en vanlig med en liten chockladbit i varje lucka. Jag köpte den på hemköp för 5 kr, bästa köpet <3
3. Vilken jullåt får dig att känna dig som ett barn igen? Nu tändas tusen juleljus. Det är nog för att vi fick alltid sjunga den i skolan när jag var liten.
4. Vad är ditt favorit julsnack? Pepparkakor, knäck är väldigt gott det med. Men får tyvärr inte äta det längre, för att jag har haft tandställning, då har jag en liten tråd bakom tänderna, för att dem inte ska flyttas tillbaka igen. Och den gillar att gå sönder när jag äter på sega och hårda saker. Så äter inte knäck längre :(
5. Favorit aktivitet under juletid? Öppna alla julklappar, hihi.
6. Vilken julfilm är mest nostalgisk för dig? Bad santa alla gånger!
7. En jultradition du aldrig vill bryta? Att fira jul hos min faster, det har vi gjort hela mitt liv och det är så mysigt!
8. Busigaste som du gjort som barn under julen? Oj, jag har inget minne av att jag gjort något busigt. Men har sätt en video på mig när jag var 2-3 år och jag stod och drog ner julkolorna, haha det var lite busigt av mig ;)
9. Favorit kroppsprodukt på jul? Jag använder ingen annorlunda kroppsprodukt på julen... 
10. Favorit juleljus? Haha har inga speciella ljus, vissa har doftljus som luktar vanilj och kanel mm. Men sånt är inte min grej, då spyr jag, gillar inte sådana dofter.
11. Hur brukar din julafton ser ut? Den är annorlunda varran jul. Eftersom att mina föräldrar är skilda. Men när jag är hos pappa så vaknar vi upp och jag får öppna en julklapp, sen äter vi julfrukost, då blir det julmust, julmacka med skinka, gröt mm. Sen åker vi vidare till farmor och farfar, där tittar vi på kalle anka och äter frukt sallad med grädde. Sen åker vi alla vidare till min faster och där äter vi julbord och sen öppnar vi alla julklappar! Hos min mamma så brukar vi åka ut till stallet och hälsa hästarna god jul, sen äter vi jullunch och sen blir det kalle anka och sen julmiddag och sen öppna julklappar! 
12. En julsak du gillar just nu? Jag gillar julslingor och julgranen!
13. Favorit julfilmer nu? Bad santa och love actually<3
14. Öppnar ni julklapparna på morgonen eller kvällen? Vi barn, får alltid öppna ett paket på morgonen, och sen resten öpnnas på kvällen.
 
 
- Elin, - Lista | |
Upp